БІБЛІОТЕКА ЧЕРКАСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО БІЗНЕС-КОЛЕДЖА |
|
Кафедра загальноосвітніх та гуманітарних дисциплін |
Зарубіжна література ХІХ століття |
|
УДК 800.92(078)
Рекомендовано до друку рішенням методичної ради Черкаського державного бізнес-коледжу Протокол № 5 від 17 вересня 2002 р. Укладач: Курінна А. М. Зарубіжна література ХІХ століття Посібник-радник. Частина І Черкаси, 2002 - 166с. |
|
У першій частині посібника міститься короткий конспективний огляд зарубіжної літератури ХІХ століття за обсягом вивчення програмового матеріалу, а саме: “Соціально-психологічна проза ХІХ століття” (Стендаль, О. де Бальзак, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А Чехов), “Поезія середини ХІХ ст. (Ф. Тютчев, А. Фет, В. Вітмен, Ш. Бодлер). Дано стислу характеристику художніх полотен, питання для самоконтролю, тестові завдання, які можуть виконувати, крім контролюючої, і навчальну функцію, розвиваючи й удосконалюючи знання, уміння й навички студентів. Розраховано на студентів та викладачів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. Може бути корисним учителям та учням старших класів загальноосвітніх шкіл. |
|
Зміст> |
  | Зміст |
4 |
  | Умовні позначення |
3 |
  | Передмова |
7 |
I | Загальна характеристика розвитку культури і літератури ХІХ століття |
8 |
1.1 | Запитання для самоконтролю знань |
10 |
II | Загальна характеристика французької літератури ХІХ століття |
10 |
2.1 | Запитання для самоконтролю знань |
11 |
2.2 | Теми рефератів команди звернення до алгоритмів |
12 |
  | Стендаль (Анрі Марія Бейль) |
13 |
1 | Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника |
13 |
1.1 | Запитання для самоконтролю знань |
15 |
2 | Роман “Червоне і чорне” як панорама суспільного життя Франції за доби Реставрації |
15 |
2.1 | Історія створення роману |
15 |
2.2 | Особливості композиції |
16 |
2.3 | Запитання для повторення |
17 |
3 | Жюльєн Сорель: проблема молодої людини в буржуазному суспільстві |
18 |
3.1 | Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань |
21 |
4 | Своєрідність теми кохання та її втілення в жіночих образах |
22 |
5 | Письменники про видатного майстра слова |
23 |
6 | Значення творчості Стендаля |
23 |
7 | Це цікаво знати |
24 |
8 | Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань |
24 |
9 | Завдання для підсумкового контролю знань |
24 |
9.1 | Тестові завдання |
24 |
9.2 | Теми творчих робіт |
26 |
9.3 | Теми рефератів |
26 |
10 | Рекомендована література |
27 |
  | Оноре де Бальзак |
27 |
1 | Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника |
27 |
2 | “Людська комедія” Оноре де Бальзака. Історія створення, структура та художня своєрідність |
28 |
3 | Повість “Гобсек” |
31 |
3.1 | Місце повісті у “Людській комедії” |
31 |
3.2 | Особливості стилю письменника. Форма повісті, особливості її композиції |
32 |
3.3 | Суть “філософії” і життєвої позиції Гобсека. Неоднозначність “живоїда” |
32 |
3.4 | Інші персонажі повісті |
34 |
4 | Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань |
34 |
5 | Всесвітнє значення творчості Бальзака |
35 |
6 | Літературний диктант |
35 |
7 | Завдання для підсумкового контролю знань |
36 |
7.1 | Тестові завдання за темою: “Життєвий та творчий шлях Бальзака” |
36 |
7.2 | Тестові завдання за темою: “Сторінками повісті “Гобсек” |
37 |
8 | Готуємось до контрольної роботи |
38 |
8.1 | Теми творчих робіт |
38 |
8.2 | Теми рефератів |
38 |
9 | Рекомендована література |
18 |
  | Тематична атестація № 1 |
39 |
  | Федір Михайлович Достоєвський |
42 |
1 | Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника |
43 |
2 | Ф. М. Достоєвський, роман “Злочин і кара” |
45 |
3 | Опорні положення (схема-план) проблеми “злочину” і “кари” в романі Ф. М. Достоєвського |
47 |
4 | Витоки теорії Родіона Раскольникова |
48 |
5 | Узагальнення теорії Раскольникова у вигляді схеми |
50 |
6 | Вболівання за людину в романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара” |
51 |
7 | Опорна таблиця для характеристики героїв роману “Злочин і кара” Ф. Достоєвського |
53 |
8 | Значення творчості Достоєвського |
54 |
9 | Завдання для підсумкового контролю знань |
55 |
9.1 | Тестові завдання за темою: “Життєвий та творчий шлях Достоєвського” |
55 |
9.2 | Тестові завдання за сторінками роману “Злочин і кара” |
55 |
9.3 | Хто з персонажів роману “Злочин і кара” |
56 |
10 | Готуємось до контрольної роботи |
57 |
10.1 | Теми творчих робіт |
57 |
10.2 | Теми рефератів |
57 |
11 | Рекомендована література |
58 |
  | Лев Миколайович Толстой |
59 |
1 | Працюємо над опорними положеннями |
60 |
2 | Робота з мемуарною літературою |
60 |
3 | Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань |
63 |
4 | Роман “Війна і мир” як історична епопея. Особливості побудови і різних планів змісту роману |
64 |
5 | Філософські роздуми Л. Толстого про історію, особистість і народ у романі “Війна і мир” |
65 |
6 | Тези-цитати до теми “Яка сила керує усім – “воля історії чи воля народу”? |
68 |
7 | Втілення різних пошуків сенсу буття в долях Андрія Болконського та П’єра Безухова |
69 |
8 | План-опора, тези-цитати до теми: “Наташа Ростова на шляху до щастя” |
71 |
9 | Готуємось до виступів |
73 |
9.1 | Теми повідомлень |
73 |
9.2 | Дослідження філософських роздумів Л. Толстого в романі “Війна і мир” |
73 |
10 | Запитання проблемног характеру для самоконтролю знань |
73 |
11 | Чи знаєте ви? Улюблені поезії Л. Толстого |
73 |
12 | Письменники про Л. Толстого |
76 |
13 | Готуємось до самостійної роботи |
77 |
13.1 | Висловлювання Толстого про майстерність і стиль |
77 |
13.2 | Вчимося писати твір-рецензію |
78 |
14 | Готуємось до тематичної атестації |
78 |
14.1 | Тестові завдання за темою: “Творчість Л. Толстого” |
78 |
15 | Завдання для підсумкової контрольної роботи |
79 |
15.1 | Теми творчих робіт |
79 |
16 | Рекомендована література |
79 |
  | Антон Павлович Чхов |
80 |
1 | Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника |
80 |
2 | Оповідання А. Чехова, їх тематика |
82 |
3 | Розкриття драми особистості в оповіданні А. Чехова “Скрипка Ротшильда” |
83 |
4 | Працюємо на листами Чехова на тему: “Проблема самовиховання на прикладі життя та творчості письменника |
85 |
5 | Теми рефератів за листами Чехова |
91 |
6 | Відгуки сучасників про А. Чехова |
91 |
7 | Готуємось до підсумкового контролю знань |
93 |
7.1 | Тестові завдання за темою: “Життєвий та творчий шлях письменника” |
93 |
7.2 | Тестові завдання за темою: “Скрипка Ротшильда” |
93 |
8 | Рекомендована література |
94 |
  | Тематична атестація № 2 |
95 |
  | Поезія ХІХ століття |
98 |
1 | Школа “чистого мистецтва” у російській поезії другої половини ХІХ століття |
98 |
  | Федір Іванович Тютчев |
100 |
1 | Основні віхи життєвого та творчого шляху поета |
100 |
2 | Лірика Ф. І. Тютчева |
101 |
3 | Спогади сучасників про Ф. І. Тютчева |
103 |
4 | Тестові завдання за темою: “Життя та творчість Ф. Тютчева” |
104 |
5 | Рекомендована література |
105 |
  | Афанасій Афанасійович Фет |
106 |
1 | Основні віхи життєвого та творчого шляху поета |
106 |
2 | Лірика А. Фета. Музичність віршів |
107 |
3 | Майстри слова різних часів про поетичну творчість А. Фета |
110 |
4 | Тестові завдання за темою: “Творчість А. Фета” |
112 |
5 | Рекомендована література |
113 |
  | Волт Вітмен |
114 |
1 | Поезія Вірмена. Збірка “Листя трави” |
114 |
2 | Тестові завдання за темою: “Поезія В. Вірмена” |
117 |
3 | Рекомендована література |
118 |
  | Шарль Бодлер |
119 |
1 | Збірка “Квіти зла” |
119 |
2 | Тестові завдання за темою: “Поезія Ш. Бодлера” |
122 |
3 | Письменники та літературознавці про Ш. Бодлера |
123 |
4 | Рекомендована література |
124 |
  | Тематична атестація № 3 |
125 |
  | Додаток 1. Опорні положення (схема-тези) змісту І тому роману епопеї “Війна і мир” |
126 |
  | Додаток 2. Опорні положення (схема-план) змісту ІІІ тому роману епопеї “Війна і мир” |
127 |
  | Додаток 3. Зарубіжна література в контексті творів інших видів мистецтва |
128 |
  | Додаток 4. Словник літературознавчих термінів |
131 |
  | Додаток 5. Основні вимоги до знань і вмінь студентів |
162 |
  | Додаток 6. Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів |
163 |
  | Перелік використаних джерел |
164 |
@   черкаський державний бізнес-коледж |