БІБЛІОТЕКА ЧЕРКАСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО БІЗНЕС-КОЛЕДЖА


Кафедра загальноосвітніх та гуманітарних дисциплін

  Зарубіжна література ХІХ століття

УДК 800.92(078)
Рекомендовано до друку рішенням
методичної ради Черкаського
державного бізнес-коледжу
Протокол № 5 від 17 вересня 2002 р.

Укладач: Курінна А. М.

Зарубіжна література ХІХ століття
Посібник-радник. Частина І

Черкаси, 2002 - 166с.

У першій частині посібника міститься короткий конспективний огляд зарубіжної літератури ХІХ століття за обсягом вивчення програмового матеріалу, а саме: “Соціально-психологічна проза ХІХ століття” (Стендаль, О. де Бальзак, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А Чехов), “Поезія середини ХІХ ст. (Ф. Тютчев, А. Фет, В. Вітмен, Ш. Бодлер). Дано стислу характеристику художніх полотен, питання для самоконтролю, тестові завдання, які можуть виконувати, крім контролюючої, і навчальну функцію, розвиваючи й удосконалюючи знання, уміння й навички студентів.

Розраховано на студентів та викладачів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. Може бути корисним учителям та учням старших класів загальноосвітніх шкіл.

Зміст

 

Зміст

4
 

Умовні позначення

3
 

Передмова

7
I

Загальна характеристика розвитку культури і літератури ХІХ століття

8
1.1

Запитання для самоконтролю знань

10
II

Загальна характеристика французької літератури ХІХ століття

10
2.1

Запитання для самоконтролю знань

11
2.2

Теми рефератів команди звернення до алгоритмів

12
 

Стендаль (Анрі Марія Бейль)

13
1

Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника

13
1.1

Запитання для самоконтролю знань

15
2

Роман “Червоне і чорне” як панорама суспільного життя Франції за доби Реставрації

15
2.1

Історія створення роману

15
2.2

Особливості композиції

16
2.3

Запитання для повторення

17
3

Жюльєн Сорель: проблема молодої людини в буржуазному суспільстві

18
3.1

Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань

21
4

Своєрідність теми кохання та її втілення в жіночих образах

22
5

Письменники про видатного майстра слова

23
6

Значення творчості Стендаля

23
7

Це цікаво знати

24
8

Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань

24
9

Завдання для підсумкового контролю знань

24
9.1

Тестові завдання

24
9.2

Теми творчих робіт

26
9.3

Теми рефератів

26
10

Рекомендована література

27
 

Оноре де Бальзак

27
1

Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника

27
2

“Людська комедія” Оноре де Бальзака. Історія створення, структура та художня своєрідність

28
3

Повість “Гобсек”

31
3.1

Місце повісті у “Людській комедії”

31
3.2

Особливості стилю письменника. Форма повісті, особливості її композиції

32
3.3

Суть “філософії” і життєвої позиції Гобсека. Неоднозначність “живоїда”

32
3.4

Інші персонажі повісті

34
4

Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань

34
5

Всесвітнє значення творчості Бальзака

35
6

Літературний диктант

35
7

Завдання для підсумкового контролю знань

36
7.1

Тестові завдання за темою: “Життєвий та творчий шлях Бальзака”

36
7.2

Тестові завдання за темою: “Сторінками повісті “Гобсек”

37
8

Готуємось до контрольної роботи

38
8.1

Теми творчих робіт

38
8.2

Теми рефератів

38
9

Рекомендована література

18
 

Тематична атестація № 1

39
 

Федір Михайлович Достоєвський

42
1

Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника

43
2

Ф. М. Достоєвський, роман “Злочин і кара”

45
3

Опорні положення (схема-план) проблеми “злочину” і “кари” в романі Ф. М. Достоєвського

47
4

Витоки теорії Родіона Раскольникова

48
5

Узагальнення теорії Раскольникова у вигляді схеми

50
6

Вболівання за людину в романі Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”

51
7

Опорна таблиця для характеристики героїв роману “Злочин і кара” Ф. Достоєвського

53
8

Значення творчості Достоєвського

54
9

Завдання для підсумкового контролю знань

55
9.1

Тестові завдання за темою: “Життєвий та творчий шлях Достоєвського”

55
9.2

Тестові завдання за сторінками роману “Злочин і кара”

55
9.3

Хто з персонажів роману “Злочин і кара”

56
10

Готуємось до контрольної роботи

57
10.1

Теми творчих робіт

57
10.2

Теми рефератів

57
11

Рекомендована література

58
 

Лев Миколайович Толстой

59
1

Працюємо над опорними положеннями

60
2

Робота з мемуарною літературою

60
3

Запитання проблемного характеру для самоконтролю знань

63
4

Роман “Війна і мир” як історична епопея. Особливості побудови і різних планів змісту роману

64
5

Філософські роздуми Л. Толстого про історію, особистість і народ у романі “Війна і мир”

65
6

Тези-цитати до теми “Яка сила керує усім – “воля історії чи воля народу”?

68
7

Втілення різних пошуків сенсу буття в долях Андрія Болконського та П’єра Безухова

69
8

План-опора, тези-цитати до теми: “Наташа Ростова на шляху до щастя”

71
9

Готуємось до виступів

73
9.1

Теми повідомлень

73
9.2

Дослідження філософських роздумів Л. Толстого в романі “Війна і мир”

73
10

Запитання проблемног характеру для самоконтролю знань

73
11

Чи знаєте ви? Улюблені поезії Л. Толстого

73
12

Письменники про Л. Толстого

76
13

Готуємось до самостійної роботи

77
13.1

Висловлювання Толстого про майстерність і стиль

77
13.2

Вчимося писати твір-рецензію

78
14

Готуємось до тематичної атестації

78
14.1

Тестові завдання за темою: “Творчість Л. Толстого”

78
15

Завдання для підсумкової контрольної роботи

79
15.1

Теми творчих робіт

79
16

Рекомендована література

79
 

Антон Павлович Чхов

80
1

Короткий літопис життєвого та творчого шляху письменника

80
2

Оповідання А. Чехова, їх тематика

82
3

Розкриття драми особистості в оповіданні А. Чехова “Скрипка Ротшильда”

83
4

Працюємо на листами Чехова на тему: “Проблема самовиховання на прикладі життя та творчості письменника

85
5

Теми рефератів за листами Чехова

91
6

Відгуки сучасників про А. Чехова

91
7

Готуємось до підсумкового контролю знань

93
7.1

Тестові завдання за темою: “Життєвий та творчий шлях письменника”

93
7.2

Тестові завдання за темою: “Скрипка Ротшильда”

93
8

Рекомендована література

94
 

Тематична атестація № 2

95
 

Поезія ХІХ століття

98
1

Школа “чистого мистецтва” у російській поезії другої половини ХІХ століття

98
 

Федір Іванович Тютчев

100
1

Основні віхи життєвого та творчого шляху поета

100
2

Лірика Ф. І. Тютчева

101
3

Спогади сучасників про Ф. І. Тютчева

103
4

Тестові завдання за темою: “Життя та творчість Ф. Тютчева”

104
5

Рекомендована література

105
 

Афанасій Афанасійович Фет

106
1

Основні віхи життєвого та творчого шляху поета

106
2

Лірика А. Фета. Музичність віршів

107
3

Майстри слова різних часів про поетичну творчість А. Фета

110
4

Тестові завдання за темою: “Творчість А. Фета”

112
5

Рекомендована література

113
 

Волт Вітмен

114
1

Поезія Вірмена. Збірка “Листя трави”

114
2

Тестові завдання за темою: “Поезія В. Вірмена”

117
3

Рекомендована література

118
 

Шарль Бодлер

119
1

Збірка “Квіти зла”

119
2

Тестові завдання за темою: “Поезія Ш. Бодлера”

122
3

Письменники та літературознавці про Ш. Бодлера

123
4

Рекомендована література

124
 

Тематична атестація № 3

125
 

Додаток 1. Опорні положення (схема-тези) змісту І тому роману епопеї “Війна і мир”

126
 

Додаток 2. Опорні положення (схема-план) змісту ІІІ тому роману епопеї “Війна і мир”

127
 

Додаток 3. Зарубіжна література в контексті творів інших видів мистецтва

128
 

Додаток 4. Словник літературознавчих термінів

131
 

Додаток 5. Основні вимоги до знань і вмінь студентів

162
 

Додаток 6. Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів

163
 

Перелік використаних джерел

164

@    черкаський державний бізнес-коледж